Woensdag 21 oktober algemene ledenvergadering om 20:00 uur

Aanstaande woensdagavond 21 oktober om 20:00 uur start de algemene ledenvergadering in ’t Wapen van Haarzuylen te Haarzuilens. Alle leden van Fase 1 en Fase 2 zijn reeds via ieders opgegeven e-mailadres uitgenodigd voor dit evenement. Het is dit keer ook mogelijk om de vergadering via internet bij te wonen. Instructies hiervoor zijn terug te vinden in het eerder genoemde e-mailbericht.

Update 16 oktober:
Vanwege de Rutte-persconferentie afgelopen dinsdag 13 oktober heeft Haarse Zon besloten de ledenvergadering nog alleen digitaal te organiseren. De leden die zich opgegeven hadden voor het fysiek bijwonen zijn reeds op de hoogte gesteld. U bent natuurlijk als lid nog steeds van harte welkom op onze digitale ledenvergadering. Om deze bij te wonen kunt u de instructies vinden in de oorspronkelijke uitnodiging die per mail verzonden was. De vergadering zal alsnog beginnen op woensdag 21 oktober om 20:00 uur.

Uitnodiging opening Fase 2 op zaterdag 18 januari om 15:30 uur

Uit de nieuwsbrief aan alle leden:

Geacht lid,

Komende zaterdag is het zover, de officiële opening van Fase 2 van ons zonnige project. Om dit te vieren bent u 18 januari vanaf 15:30 van harte welkom bij de Haarse Gaard (Thematerweg 8 in Haarzuilens). Tijdens de opening zullen we u kort bijpraten over dit project en vervolgens heeft u de mogelijkheid om een deel van de installatie met eigen ogen te bekijken. Wij verzorgen een hapje & drankje plus een kleine verrassing voor de nieuwe coöperatieleden. Wellicht ten overvloede: Ook als u tijdens Fase 1 bent ingestapt bent u uiteraard zeer welkom.

We zien uit naar uw komst!

Werkgroep Haarse Zon

Opening Fase 2 op 18 januari om 15:30 uur!

Uit de nieuwsbrief aan alle leden:

Fase 2 is op 20 januari gereed
De zonnepanelen zijn inmiddels allemaal geplaatst en Stedin heeft kabels aangelegd van het netstation naar onze grootverbruikersaansluiting en naar het 10kV netwerk. Midden deze maand gaat Stedin de aansluitkast monteren. Het meetbedrijf kan vervolgens de meter ophangen. Op 20 januari sluit Stedin alles definitief aan op het netwerk.

[…]

Officiële opening: zaterdag 18 januari
Het gereedkomen van Fase 2 vieren we met een officiële opening op zaterdagmiddag 18 januari om 15:30 uur. Reserveer deze datum dus alvast in uw agenda. Een officiële uitnodiging met de locatie volgt nog.

Een betere openingsdatum op 11 januari!

Openingsdata zijn er om successen te vieren! De oorspronkelijke datum was ingepland op een dag waarop alle partijen – vrijwilligers, leveranciers, en organisatieleden – hun feestmuts op konden zetten. Er bleek toch nog een belangrijke feestmuts te missen, en wij zouden het jammer vinden als niet iedereen er zou kunnen zijn.

Daarom hebben we besloten om de opening van de tweede fase opnieuw in te plannen op 11 januari. En dat is een veel betere openingsdatum!

Uit de nieuwsbrief aan alle leden:

“Bij dezen informeren wij u dat de officiële opening van Haarse Zon Fase 2 gewijzigd is van 30 november 2019 naar 11 januari 2020. De belangrijkste reden hiervoor is dat Stedin het nieuwe netstation niet op tijd kan opleveren door een tekort aan kabels in Nederland.

Wellicht heeft u opgemerkt dat er langs de Thematerweg ter hoogte van de Haarse Gaard en Wielrevelt sinds ruim een week graafwerkzaamheden plaatsvinden. Dit zijn voorbereidingswerkzaamheden voor de aanleg van het netstation, zodat het netstation en de zonnepaneleninstallatie zo snel mogelijk kunnen worden aangesloten zodra de kabels beschikbaar zijn. De verwachting is dat Stedin rond half december de kabels kan leggen en aansluiten.

Leuk om te weten: we hebben inmiddels al weer een aantal mensen op de wachtlijst staan voor een eventuele Fase 3!”

Fase 2 in november gereed – we zijn uitverkocht!

Er is hard gewerkt om Fase 2 voor te bereiden. In deze fase worden 820 zonnepanelen gerealiseerd en hiervoor worden 1000 certificaten uitgegeven. Afgelopen woensdag 9 oktober is ProfiNRG gestart met de bouwwerkzaamheden, een belangrijke mijlpaal. De verwachting is dat het plaatsen van de onderconstructie en de zonnepanelen, afhankelijk van de weersomstandigheden, zo’n drie weken gaat duren. Van Stedin hebben we het bericht ontvangen dat ze eind oktober het nieuw te bouwen klantenstation verwachten op te leveren.

De certificaten zijn inmiddels bijna uitverkocht. Mocht u nog certificaten af willen nemen, neem contact op met info@haarsezon.nl of gebruik voor het inschrijven deze link. Een certificaat kost €220 en heeft een geschatte opbrengst van 212 kwh per jaar (= jaar 1). Meer informatie kunt u vinden in de Informatiebrochure op onze website onder Publicaties.

Update 26 oktober:
Per afgelopen week zijn de certificaten voor Fase 2 uitverkocht! We feliciteren alle oud- en nieuwe leden van Haarse Zon met dit mooie succes, en verwelkomen alle nieuwe deelnemers. Laten we samen van de Haarse Zon genieten, en komt allen naar de opening op 30 nobember aanstaande!

Update 9 november
De openingsdatum is verschoven naar 11 januari!